En este momento estás viendo UNA EXPOSICIÓ POSA DE RELLEU LA COOPERACIÓ AMB EL SENEGAL QUE S’IMPULSA DES DE RUBÍ

UNA EXPOSICIÓ POSA DE RELLEU LA COOPERACIÓ AMB EL SENEGAL QUE S’IMPULSA DES DE RUBÍ

Des de dimarts, el vestíbul de la Biblioteca Mestre Martí Tauler acull una exposició que sota el títol Senegal: Terra fèrtil. Cultivant oportunitats mostra la feina que fa l’Assemblea de Cooperació per la Pau en l’àmbit de la seguretat alimentària al Senegal.

L’exposició, que es va inaugurar aquest dimarts, forma part del retorn que ha de donar a la ciutat les subvencions municipals que reben les entitats dedicades a la cooperació.

Durant l’any 2008, l’Assemblea de Cooperació per la Pau ha desenvolupat un projecte de cooperació internacional que cerca millorar les condicions de seguretat alimentària de la comunitat rural de Casamance a Senegal. La iniciativa s’ha vehiculat a través de l’organització d’agricultors senegalesos Kalounaye.

La mostra fa un petit recorregut molt detallat sobre les dificultats de l’accés a l’aigua, la polarització de l’accés de la dona al món laboral i quin és el rol de la dona al territori, així com quines són les alternatives que es generen amb el projecte perquè la dona pugui assolir un equilibri dins la societat. El projecte s’ha centrat en la cria de pollastres que ha permès generar una microeconomia al territori, així com l’empoderament de les dones de la zona.

El regidor de Cooperació Internacional, Pau Navarro, ha explicat que l’exposició mostra la importància dels drets humans dels quals gaudim al primer món i no els valorem i representa “un tipus de col·laboració que s’allunya del paternalisme i l’assistencialisme, cosa que permet que el projecte segueixi endavant després que ja no hi hagi la subvenció externa”.

L’exposició es podrà visitar al vestíbul de la Mestre Martí Tauler fins al 18 de febrer.

 

Pau Navarro, regidor de Cooperació Internacional

Deja una respuesta