En este momento estás viendo L’Ajuntament assegura estar preparat per a la suspensió definitiva del Pla d’Extractives

L’Ajuntament assegura estar preparat per a la suspensió definitiva del Pla d’Extractives

L’Ajuntament té la intenció d’aprovar un acord de Ple per suspendre facultativament les noves llicències d’activitats extractives quan l’actual Pla d’Extractives sigui suspès definitivament. El document ha estat declarat nul pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (vegeu notícia) però continua vigent mentre es tramiten els recursos presentats.

Recordem que l’Ajuntament ha presentat recursos al mateix TSJC i al Tribunal Suprem contra la sentència que ha declarat nul el Pla d’extractives. Segons s’ha explicat en una mesa d’abocadors convocada aquest dimecres al Castell, els terminis amb els quals es treballa anirien dels dos mesos, si els recursos no s’admeten, als 5 anys, si el Suprem s’hi ha de pronunciar.

Si els tribunals superiors no reverteixen la sentència del TSJC, el Pla d’Extractives quedarà suspès definitivament. Quan això passi, l’Ajuntament té intenció d’aprovar un acord de Ple per poder suspendre les noves activitats extractives, alhora que es comença a treballar en el redactat d’un nou Pla. Fonts de l’equip de govern han declinat valorar aquesta qüestió, però durant la mesa d’abocadors s’han mostrat confiats i han assegurat estar preparats.

Com afecta el Pla d’Extractives a Can Carreras i Can Balasc?

La vigència del Pla d’Extractives és important, perquè és el que manté en suspens la tramitació del Pla Especial Urbanístic (PEU) dels abocadors de Can Carreras i Can Balasc. Tot i que TMA-Grupo Sánchez ha demanat que s’aixequi aquesta suspensió atenent a la sentència del TSJC, la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona (CTUB) hauria optat per mantenir-lo en standby, segons s’ha explicat a la mesa d’abocadors.

La suspensió del PEU va provocar que TMA canviés d’estratègia i presentés un Projecte d’Actuació Específica (PAE) per a Can Balasc, menys ambiciós i més restringit que el PEU. Aquest document va ser tombat per l’Ajuntament per manca de documentació (vegeu notícia). La suspensió definitiva del Pla d’Extractives obriria de nou la possibilitat de tramitar el PEU. Representants de la Plataforma Rubí Sense Abocadors temen que aquesta opció, més enllà d’obrir l’abocador de Can Balasc, impliqui reobrir també el dipòsit clausurat de Can Carreras, on calculen que encara hi podrien caber unes 7.000 tones de residus.

Font

Deja una respuesta