Una comissió formada per Rubí Sanitat, la plataforma Rubí per les pensions dignes i les formacions polítiques representades al ple es trobarà divendres 5 de novembre amb el Catsalut per parlar del futur del CAP Mutua. Les entitats volen que es compleixi la moció aprovada al ple al maig de 2021 que reclamava tornar a la gestió pública.
Les dues entitats ciutadanes es van trobar dilluns 25 d’octubre amb totes les formacions polítiques del ple per constituir un front únic que: reclami millores al CAP Mutua, conegui els detalls del futur CUAP i treballi per la futura recuperació del centre sanitari per al sistema públic.
El ple de maig de 2021 va aprovar una moció a instàncies de Rubí Sanitat i avalada per 4.000 signatures ciutadanes reclamant la gestió pública de l’ambulatori rubinenc. Entre els acords de la moció estava no prorrogar el conveni amb Mutua de Terrassa per gestionar el CAP Rubí, conegut popularment com a CAP Mútua. Aquest conveni venç pròximament i la moció proposa que sigui l’Institut Català de la Salut qui es faci carrec de la gestió.
Segons ha pogut saber Ràdio Rubí, arran de l’aprovació de la moció al maig, les formacions polítiques haurien rebut una carta de Mutua de Terrassa en la que assegura que se sent indefensa davant les acusacions de la moció. Així mateix, Mutua hauria demanat empara a la Sindicatura de Greuges de Catalunya i hauria proposat que el ple “reflexioni sobre la conveniència de modificar el protocol de participació ciutadana per dotar-lo de més garanties democràtiques” per evitar que es pugui “atemptar contra el dret a l’honor de persones físiques i jurídiques” i aquestes no puguin “tenir dret a la defensa i rèplica”. Segons assegura Mutua de Terrassa al debat del ple es van fer acusacions gravíssimes contra l’entitat i el titlla de “judici sumaríssim”.
Rubí Sanitat denuncia que encara no es coneix la carta de serveis del Centre d’Urgències d’Atenció Primària que s’hauria d’instal·lar al CAP Mutua durant el proper any. Sospiten, a més, que la convivència del sistema públic i el concertat ocasiona greuges pels usuaris com ara llistes d’espera, opacitat en al informació i pitjors condicions laborals per als professionals que hi treballen.
Els grups polítics i les dues entitats s’emplacen a una segona trobada, dimarts 2 de novembre, per consensuar una estratègia conjunta de cara a la reunió de divendres amb representants del govern català.