Es tracta d’un nou recurs adreçat a llogaters, propietaris de pisos llogats o persones amb hipoteques que estiguin en risc de perdre la seva vivenda per problemes derivats de la crisi sanitària. L’atenció és telefònica i/o per mail i també hi ha un apartat web amb tots els recursos disponibles.
Entre els recursos que ofereix el govern central en matèria d’habitatge hi ha la possibilitat de reduït a la meitat el preu del lloguerdel 50% o una moratòria en el pagament del rebut sencer per als llogaters de grans tenidors. Els llogaters de pisos de petits propietaris, és a dir entre particulars, també tenen la possibilitat de demanar ajornaments en els rebuts. Finalment, les famílies que han reduït els seus ingressos perquè s’han quedat a l’atur o han patit un ERTO poden demanar una moratòria en el pagament de la seva hipoteca.
El nou servei municipal assessora sobre totes aquestes qüestions que tenen criteris específics. S’estudia cada cas i es dona informació a cada afectat. El servei es fa de forma telefònica. Funciona de dilluns a divendres, de 9 a 14h, i cal trucar al 93 588 66 93. També es pot enviar un correu electrònic a l’adreça proursa@ajrubi.cat
El Servei d’Habitatge també ha incorporat un apartat específic al web municipal. Allà es pot consultar cada cas en funció de les teves característiques i fins i tot trobar els documents necessaris per fer la demanda en qüestió. servei d’atenció i assessorament personalitzat, l’Ajuntament i Proursa han habilitat un nou apartat al web municipal on es recull tota la informació relacionada amb l’impacte del coronavirus en l’àmbit de l’habitatge. A banda de reunir les diferents casuístiques que es poden donar entre persones llogateres i propietàries, aquest espai també facilita els documents necessaris per optar a les noves ajudes.
Cal recordar que els pisos, locals i aparcaments gestionats per l’empresa municipal d’habitatge, Proursa, ja tenen un moratòria de dos mesos (vegeu notícia).