L’Ajuntament posa en marxa un servei en línia gratuït per assessorar la ciutadania sobre com estalviar energia

L’Ajuntament posa en marxa un servei en línia gratuït per assessorar la ciutadania sobre com estalviar energia

L’Ajuntament, a través del servei Rubí Brilla, posa a disposició dels rubinencs i rubinenques un nou servei d’optimització de la factura elèctrica amb l’objectiu que les famílies de la ciutat puguin estalviar energia i reduir-ne el cost. Les persones interessades només ha d’omplir un senzill formulari, que trobaran a www.rubi.cat/estalvifacturaelectrica, i al cap d’uns dies rebran un informe personalitzat amb consells d’estalvi.

Fins ara, l’equip de Rubí Brilla realitzava aquestes anàlisis de manera manual i per a col·lectius concrets, com ara els integrants del projecte Comunitat Rubí Brilla o en el marc de la iniciativa Tens drets energètics: No et quedis a les fosques. Ara, s’ha contractat un software que genera aquests informes de manera automàtica, a partir d’un algoritme i en base a les dades reals de consum d’electricitat anual i al patró detallat de l’històric de consums d’aquella llar en concret. “Aquest és el salt qualitatiu d’aquest projecte: fins ara, els informes es feien d’una manera més manual i limitada, ja que no disposàvem d’un ampli ventall de dades, només les que apareixien a la factura. Ara, en canvi, podem accedir a l’històric de consums dia a dia, hora a hora, i això permet elaborar informes molt precisos”, ha explicat el regidor de Medi Ambient i Transició Ecològica, Andrés Medrano Muñoz.

Els i les usuàries han d’omplir un formulari i donar el seu consentiment perquè el Consistori pugui accedir a les dades de consum energètic de la distribuïdora. Després d’analitzar aquestes dades, el programa crea l’informe automàticament, que inclou l’evolució del consum, una anàlisi de la potència i ofereix recomanacions personalitzades d’optimització de la factura: des de quina és la tarifa suggerida fins a consells per ser més eficients i, per tant, poder estalviar a la factura.

Es calcula que els estalvis poden rondar entre el 25 i el 50%. Ara més que mai cal pensar en maneres de reduir el consum energètic i, de retruc, que ens suposi un estalvi econòmic”, ha assegurat Medrano Muñoz.

El servei és gratuït i vàlid per a tarifes 2.0 i 2.1 (inferiors a 15kW de potència contractada).

Paral·lelament, i per complementar els informes automàtics, s’ha creat un apartat que respon a preguntes freqüents sobre la factura elèctrica a la pàgina web municipal.

 

Estalvi en la factura

Aquesta és una acció més de les que impulsa el servei Rubí Brilla per ajudar els rubinencs i les rubinenques a reduir el consum energètic. De fet, aquest nou servei d’informes automàtics suposa una continuació d’aquesta línia de treball, que es basa en millorar l’eficiència i generar estalvis a partir de l’anàlisi de les dades.

Recentment, i coincidint amb el confinament a causa de la Covid-19, s’han dut a terme diversos tallers en línia per aprendre a estalviar a la factura ─tant elèctrica com de gas─, que es poden consultar al canal de YouTube de l’Ajuntament i també al web municipal.

Font

Deja una respuesta

Cerrar menú